Het beeld van de voorbereiding en de reis

9 maart 2016 - Leeuwarden, Nederland

In april 2015 heb ik mij op gegeven voor een informatie avond voor deze reis naar Indonesie. Wat al een aantal jaren werd georganiseerd van uit school.

Door de vele aanmeldingen zijn er 2 groepen. Groep 1 gaat in stage periode C (deze periode loopt officeel van 8 februari t/m 22 april) het verblijf in Indonesie zal van 11 maart t/m 7 mei zijn. Dit zodat groep 2 die in periode D stage hebben eerder kunnen stage lopen en zodat wij (groep 1) niet te veel van periode D missen.

Wat ik nu al heb geleerd van de reis die nog moet komen is geduld. En onduidelijkheid maar te accepteren voor wat het is. Want wat er nu bekend is van de stage is dat we (hopelijk) terecht kunnen in een ziekenhuis lab op Pangururan. Dit is op Samosir, Sumatra. Er is helaas zeer weinig contact tussen het ziekenhuis en school geweest. Waardoor we mogelijk nog voor verrassingen kunnen komen te staan zoals dat we niet alle 4 op het lab kunnen werken, maar we hebben er nu al van geleerd om een plan B te hebben. Plan B houd in eigen projecten en onderzoeken daar op te zetten. Dus we zien van zelf wel wat het gaat worden. Op z'n "Indonesisch".

De groep bestaat uit 9 man. Waarvan 5 naar een dierentuin gaan voor de stage. Dit project groepje bestaat uit verschillende mensen van dierverzorging, recreatie en water & milieu. De andere 4 gaan naar het ziekenhuis. Wij bestaan uit 1 medische analist, 2 micro biologische analisten en ik nog als chemisch analist. Door de week slapen de "ziekenhuis mensen" bij het ziekenhuis in de buurt. En de "dierentuin mensen" bij de dierentuin in de buurt. In de weekenden komen wij samen bij Tuktuk op Samosir eiland.

Over morgen is het dan zo ver! Mijn aller eerste keer vliegen word de lange vlucht van Amsterdam naar Jakarta. Via Jakarta gaan we naar Palembang, om vervolgens naar Medan te gaan. In Medan blijven we het weekend. In die week gaan we ons oriënteren op het eiland en de stage plekken bezoeken. De 2de week zal de stage beginnen.

De eerste 2 weken zijn er 2 docenten mee om ons op weg te helpen. In totaal zijn wij dan 4 weken op "eigen benen". In de 6de week komt groep 2 van periode D al en ook weer 2 docenten ook om ons weer terug te nemen naar Nederland. In de laatste week hebben we vakantie, een deel van de groep gaat veder reizen omdat zij daarna geen school meer hebben. Ander deel van de groep blijft in Indonesië en we zullen zien wat we in die vakantie gaan doen.

Dit is tot nu toe het plan. Ik ben zeer benieuwd welke avonturen en ervaringen ik zal mee maken. Ik kijk er erg naar uit om met dit groepje mensen de cultuur van Indonesië te gaan proeven, de werkervaringen die ga op doen en welke andere fantastische onvergetelijke herinneringen er gemaakt zullen worden.

En alvast excuses voor mijn dyslexie foutjes  :)

Je kan je aanmelden voor de mailing lijst, dan krijg je automatisch een mailtje zodra er een nieuw reis verslag is.

1. Esther:
    9 maart 2016
    Aah, Marrit! Zo leuk dat je een blog bijhoud, ik ga je zeker volgen :) heel veel plezier en geniet er van!
  2. Jane:
    10 maart 2016
    Lieve Marrit, een geweldig idee en ik ga je op de voet volgen! en trouwens die dyslexie foutjes vallen reuze mee, eigenlijk geen een!
  3. Nina:
    10 maart 2016
    Lieve marrit, wat leuk een blog!!
    Ik ga je zeker volgen. Heel veel plezier in indo!
    Dikke knuff!
  4. Franke:
    10 maart 2016
    Tof idee Marrit, ben benieuwd hoe het daar gaat!
  5. Michelle:
    13 maart 2016
    Super leuk blog!
    Ik ga het zeker weten volgen :)

Liefss xx
  6. Irma:
    1 april 2016
    Marrit!
    Ik hoorde net van Frans dat je deze fantastische reis maakt, wat ontzettend gaaf. Ik heb me gelijk ingeschreven op de mailinglijst.

Heel heel veel plezier daar.
    Groetjes,
    Irma