Thee

11 juli 2017 - Jurong, China

你好 Nî hâo!

Gisteren hebben wij eerst heerlijk ontbeten in het hotel. Ze hebben zelfs brood! Dus wij zijn dol gelukkig dat één van onze maaltijden brood is. We hebben zeker niet te klagen over het eten hier. 'S middags en 'S avonds eten wij op de school, waar ze ontzettend uitgebreid eten voor ons serveren. We krijgen een heel divers aanbod en het is ontzettend lekker! Elke keer eten we ons helemaal rond haha. Momenteel hebben de studenten hier vakantie dus is het erg rustig. Samen met 3 Franse studenten die hier in totaal 2 maanden verblijven volgen we een cursus over de Chinese cultuur. Gisteren hebben we een les over de Chinese thee gehad. Over de geschiedenis, rituelen en wat thee betekend voor de Chinezen. Gisteravond zijn we nog een ongelofelijk groot winkel centrum vluchtig door gelopen. Morgen gaan we daar nog eens rustig door heen om alles een beetje te kunnen bekijken. Ik denk dat deze winkel 2,5 keer zo groot is als de AH XL. Gisteren hadden we het geluk dat het bewolkt was, zodat we als eerste dag nog even konden wennen aan de temperatuur. Vandaag was er alleen maar zon, gelukkig hadden wij ons goed ingesmeerd! Vanochtend hebben wij Chinese taal les gehad, zeer interessant! Vanmiddag zijn wij naar de thee plantages geweest. Op deze zelfde plek was er ook de verwerking/productie van thee en soort van museum. Zij maakte ook soort van sier bordjes van thee. Wij mochten zelf ook een bordje maken van onze eigen Chinese sterrenbeeld! Ik houdt het helaas kort, omdat ik alles op mijn mobiel typ en dat kost erg veel tijd. We gaan vanavond gezellig met zijn alle kaarten in de hotel kamer :). Liefs Marrit