De omgeving verkennen

14 juli 2017 - Jurong, China

Hallo allemaal :) Nî mahâo

Sinds de laatste blog natuurlijk weer veel gezien en gedaan!
We hebben eergisteren de ochtend veel geleerd over de verschillende soorten thee die ze hier maken. En ook geproefd! Interessant om te horen wat voor geschiedenis en processen deze verschillende soorten thee van 1 struikje kan worden gemaakt.
In de middag hebben wij gesport. O.a. Kungfu, Wushu (met een zachte zwaard) en Tai Chi. Eerst deden de meesters dit voor en vervolgens gingen wij bepaalde bewegingen na doen. Kungfu heb ik maar achterwegen gelaten haha ;p. Aangezien de meester je de stootkussen liet vast houden, maar daarna mocht jijzelf ook schoppen/slaan. Vooral Wushu vond ik tof. Het was sierlijk maar toch met heel veel kracht.
Het was zeker imponerend om de meesters allemaal het zien voordoen. Wat hebben deze mensen een kracht en lenigheid!
Naast dat de sport vrij zwaar was, was het ook ontzettend warm in de zaal. We hebben ons kapot gezweet. Respect voor de Chinezen die het volhouden in die warmte om te sporten!

Gisteren hebben we een les gevolgd over de Chinese cultuur van onze tolk. Amanda heeft verteld over de Chinese sterrenbeelden en over het huwelijk hier in China. We zijn er ook achtergekomen dat het bijna onmogelijk is om hier een huis te kopen. Het gemiddelde inkomen ligt rond de €733 in Yangzhou. Kosten voor een huis is €3865 per vierkantemeter! Ongelofelijk!
In de middag hebben we Chinese knipkunsten en origami gedaan. Was een gezellig knutsel uurtje.

Vandaag zijn we naar Yangzhou geweest, 1,5 uur van Jurong waar de school staat. We waren weer met hetzelfde busje die ons heeft opgehaald uit Shanghai. Een pretrig busje met voldoende zit plekken en het aller belangrijkste: Airco!
We zijn naar Zhihuaixincun (geen idee hoe je dat uitspreekt), dit deedt me veel aan de toeristische winkel straatjes van Indonesië denken. Alleen in Indonesië waren ze erg opdringerig om je naar binnen te krijgen en spullen aan te smeren.
Het waren allemaal hele mooie in Chinese stijlvolle winkeltjes in 1 hele lange straat. En uiteindelijk verkochten ze allemaal hetzelfde, maar het was er erg leuk om er rond te lopen. Voor deze reis had ik al in de planning staan om een klein houten kastje in China te bemachtigen, maar nooit verwacht dat ik er eentje zou tegen komen.
Heb zelfs nog als een typische Nederlanders nog wat weten af te dingen van de prijs haha :D. Ik heb er helaas geen foto van gemaakt en hij is nu al helemaal ingepakt, dus de foto komt later als het kastje ook op zijn plek staat in het nieuwe huisje van Hendrik en mij :).
Vanmiddag waren we in Slender West Lake van Yangzhou. Prachtige tuinen, gebouwen en een grote meer. Zie de foto's :).

Morgen gaan we naar Suzhou, 3 uur durende reis vanaf Jurong. Totaal geen straf want het uitzicht is meestal fantastisch tijdens de ritten :).

Liefs Marrit

1. Janneke:
    15 juli 2017
    Leuk om je blogs weer te lezen ! Weer een hele andere reis als naar Indonesië vlg mij! Xxx
  2. Jane:
    15 juli 2017
    Wat schrijf je weer leuk! Je maakt prachtige dingen mee zo te lezen.veel plezier liefs janet