Veilig aangekomen

9 juli 2017 - Jurong, China

Hallo allemaal,

Wij zijn veilig aangekomen in Jurong! Het is momenteel hier 02:00 en hebben al meer dan 28 reisuren er opzitten.

Shanghai en Jurong is het warmer dan we dachten, gelukkig niet zo warm als Jakarta en Medan. Alsnog is het wel even wennen voor ons allemaal.
Toen wij naar de ontvangst hal liepen stond onze tolk Amanda met een bordje "Nordwin College" enthousiast op ons te wachten. We zijn allemaal hartstikke gaar van het reizen en daardoor nog niet uitgebreid met Amanda gesproken, maar we hebben zeker al gelachen met elkaar.

De bus reis zou vier tot vijf uren duren, gelukkig zaten we in een luxe ruime bus met airco met zijn zevenen (wij, Amanda en de chauffeur).
Tijdens deze rit hebben we voornamelijk kennis gemaakt met het Chinese verkeer en de mega flats's van Shanghai en omgeving.
Het verkeer gaat er heel anders aan toe dan hier in Nederland. Ikzelf heb al wat ervaring opgedaan met het rampzalige verkeer in Indonesie. En zo ervaar ik dat ieder land zijn eigen manieren weer heeft. De wegen waar we op gereden hebben in China zijn goed. Alleen hebben zo op sommige stukken allemaal led licht palen met verschillende kleuren die aan het flitsen zijn. Om de bestuurder alert te houden vermoeden wij. En het is hier ook wat gebruikelijker om groot licht aan en uit met in hetzelfde ritme lopende toeter andere bestuurders in te halen van rechts die langzamer rijden.
Vooral de mega flats imponeren mij, hoe ontzettend veel mensen hier "gewoon" wonen. Ik hoop in de loop van deze reis het een beetje te kunnen proeven hoe het is om zo dichtbevolkt te wonen.
Op het vliegveld viel het ons al op dat iedereen vrij behulpzaam zijn naar elkaar. En hoe luidruchtig wij als Nederlanders eigenlijk zijn.

Het hotel is zeer luxe! En het is momenteel al erg laat, dus in het volgende verhaal weer meer :). Morgenmiddag begint ons programma.

Liefs Marrit

1. Irma:
    9 juli 2017
    Weer op avontuur! En wat leuk om te lezen hoe je deze reis ervaart.
    Maak er weer een leerzame, mooie tijd van. Het is een rijkdom om een rugzak vol ervaringen te hebben.

Liefs
    Irma